Oldalak

2013. március 9., szombat

Hidratáló krém

Nem tűntem ám el teljesen, de az élet rendkívül nehéz lapokat osztott, és eddig nem éreztem késztetést a kozmetikai ipar iránt! 

De mostanra már hiányozni kezdett, és egy egészen új irányt vett.  Most nem háziszappan készült, hanem hidratáló krém. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem csinálok szappant, inkább csak annyit, hogy szélesítem a "repertoárom" Nem nagyon használok kencéket, sem sminkelés, se hidratálás céljából. Valahogy sose éreztem hiányát, ill. ha valami megtetszett és vettem, az sose váltotta be a reményeket. Inkább csak a marketing működött.
Természetesen teljesen natúr vonalon folytatom továbbra is. Készítettem egy - szerintem fantasztikus - hidratáló krémet. Az alapreceptet a neten találtam, az arányok miatt rengeteget bóklásztam a recept után. Aztán találtam egyet, amihez beszereztem a nélkülözhetetlen emulgáló, és tartósító szereket. 

Alap olajai: 
Avokádó olaj, mely 85%-ban telítetlen zsírsavakból áll. Gazdag A-, E,- D- vitaminokban. A benne található fitoszterinek felépítésükben hasonlóak a bőrben található koleszterinhez, és ennek köszönhetően kiválóan ápolja a száraz, kirepedezett, ekcémás bőrt. Elősegíti a bőr sejtjeinek megújulását, enyhíti az érzékeny, gyulladásos bőr tüneteit, és a hegek kezelésében is bizonyított.

Jojoba olaj felépítése nagyban hasonlít az emberi bőr által termelt faggyúhoz, és képes szabályozni annak képződését, hogy a bőr nedvessége tökéletesen egyensúlyban maradjon. Megköti a nedvességet a bőr szarurétegében, növeli a bőr rugalmasságát. Hatásos az akné kialakulásáért felelős baktériumok ellen. 
Mivel viasz és nem olaj, a bőrön nem hagy zsíros maradványokat. Kitűnő kúra a száraz, öregedő és zsíros bőrre is!

Barackmag olaj elsősorban a száraz, érzékeny, gyulladásra hajlamos bőr ápolására ajánlott, de a bőr korai öregedési tüneteinek megelőzésére is javasolt.

Aztán került még bele kakaó vaj, melyről már többször is írtam. Került bele emulgáló szer, mert a vizes, és olajos összetevők elvegyüléséhez kell. Tettem bele E vitamint, ami a tartósítást szolgálja, és egy csipetnyi kecsketejport. A kecsketejpor magas A,- D,- E,- K,- B1,- B2,- B5,- vitaminokban, protein és ásványi anyag tartalmának köszönhetően ápolja, simává, bársonyossá teszi a száraz bőrt, kiegyensúlyozza a PH értékét. 

Most először kevertem az illóolajokat. Tettem bele egy cseppnyi levendula, és édes narancs illóolajat. Ebből adódóan első illatélményként a narancsot érezni, majd annak elillanása után kerül elő a levendula illata.

Nagyon könnyű, habos, jól felszívódó krém lett belőle. Tesztelése folyamatban, egyenlőre nagyon pozitív tapasztalatokkal.





 Találtam egy cikket a növényi olajok hatásáról:

 http://tudatosvasarlo.hu/cikk/novenyi-olajok-ertekes-borapolok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése