Oldalak

2013. május 19., vasárnap

Bodzaszörp

Itt az ideje, most kell szedni a virágait, csinálni, élvezni!

 Hát nem gyönyörű? 




Fantasztikus íze van, és a variációk száma szinte végtelen. Keressetek bodza bokrokat, lehetőleg távol az autó utaktól, és szedjetek minél több virágot. Elkészítése igazán egyszerű. Ha szép tiszta virágokat szedtek, megmosni nem kell, hiszen azzal pont az értékes virágport mossátok róla le. Esetleg ha van valami kicsi bogár, azt rázzátok, vagy lökjétek le róla óvatosan. Szerencsére ahol mi szedtük, szinte semmi lerázni, leszedni valót nem találtam rajta. Ollóval vágtam, majd itthon még tovább pucoltam. Leszedtem minden felesleges szárat, hiszen nem az az érték benne, hanem a gazdagon virágzó virágtányérok. Receptek a neten számtalan verzióban. Én most csináltam már hagyományos citromost, persze egy kis citromfüvet is tettem bele, de az elhagyható. Készítettem még narancsosat, és próbából mentásat is. Azon nem nagyon érzem a mentát, mivel még nagyon kicsi volt a növényem, nem sok levelet tudtam beletenni. De majd jövőre, mert az biztos, hogy nálunk ez minden évben készül. 
Fontos, hogy míg ázik a bodzátok, jól takarjátok le, mert különben jönnek rá a darazsak, legyek! 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése