Oldalak

2017. augusztus 17., csütörtök

Diós krémes

Bár a bejegyzés címe megtévesztő lehet, pedig nem is az! Nem, nem süti, csak egy fantasztikus szappan. Heteken át terveztem, nagyon izgatott. Egyik fő összetevője a dió olaj, innen is ered a neve. Még az első szappanjaim között volt egy diólevél főzetes szappan, amit nagyon szerettünk, így ismét ez adta a folyadék alapot. Készítettem egy sűrűre forralt diólevél teát, lefagyasztottam, majd ebben oldottam a lúgot. A többi hozzávaló: 



A fenti összetevőkön kívül került bele még tussah selyem. 
Bátran ajánlom, nagyon jó volt a masszával dolgozni, nem sűrűsödött, jól kezelhető volt, formába öntés után sütőben 50Celsius fokon 2 órát pihent, utána ott hűlt ki. 





Illatát egy picit megbolondítottam dió illatolajjal (itt tudjátok beszerezni: http://www.pipereporta.hu/spd/660180/Illatolaj-Dio-Walnut ) melytől kifejezetten diós süti illata lett. A dió olajtól elképesztően krémes, puha, ápoló habja van. 
Színét a diólevél főzet, és egy pici vörösagyag adja. (ebből lehet vagy nem kellett volna beletenni, vagy többet, mert így nem igazán látszódik, kihagyható!) 
24 órásan vágtam fel, kicsit puhácska volt, ha megcsináljátok, nyugodtan várhattok vele 48 órát is. 


Most már használom, hmm megunhatatlan az illata, és a habja is! Szóval szappanra fel! :-) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése