Oldalak

2019. május 7., kedd

Dió olajos 2019.

Végre! Végre! Újra! Nagyon szeretem a dióolajos, diófőzetes szappant! Évek óta készítem, de sose ugyanazzal a recepttel. Egy fix a diófőzet és a dió olaj. Tavaly csak szárított dió levél volt a főzet, de idén, - egy nagyon kedves ismerősöm jóvoltából - zöld dió is került bele. Még tavaly nyáron szedte, egy nagyon tiszta, autóközlekedéstől távol eső tanyán, ahol nem is permeteznek. Akkor bekerültek a fagyasztóba ezek a csodás termések, és azóta vártás, hogy sorra kerüljenek. 

Természetesen a főzetbe került még szárított dió levél is, csak, hogy ne spóroljunk a csodával.

A szappan színét a diófőzet adja.
Receptje: 
A SoapCalc-al kiszámolt összetevőkön kívül még selyem került a forró lúg oldatba. 

Szerda este készült és pénteken vettem ki az öntőládából. Az első pár szeletet levágtam, a tömb többi részét hagytam még száradni. 
Ma hétfő van, és pecsét is került az első levágott szeletre, illetve fel vágtam a tömb többi részét. Érdekessége, hogy frissen szeletelve világos, de idővel az egész egységes sötétbarna. 

Csináltam egy gyors ph tesztet is a levágott szélekkel. Nem rossz egy 5 napos szappan esetén.  


Most majd papírdobozba kerül, és ahogy magam ismerem kb 2 hét múlva lesz az első teszt. Pár naponta úgy is megnézem, megfogdosom, hogy milyen az állaga. Majd jövök és mesélek róla.  Ilyen lett a végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése