Oldalak

2013. június 5., szerda

Tej kérdés

Nálunk a tej fontos része az életünknek. Pontosítok nem az enyémben, mivel én nem ihatom, mert valamely összetevőjére,- talán a tejcukorra érzékeny vagyok. Ennek ellenére a heti cirka 10l tej elfogy nálunk. Szoktam is emlegetni, hogy elkelne egy "Riska" a kertbe, sokkal egyszerűbb lenne az életünk. A fű rövidebb és dúsabb lenne a trágya illetve a lelegelés lévén, és a tejért sem mennénk sehova. No szóval van egy oldal a "Tudatos vásárló". 

http://tudatosvasarlo.hu/jo_termekek/termeloi_tej

Ennek a cikknek kapcsán gondoltam végig, hogy mi pl Böskefalván a piacon Taksonyból származó tejet veszünk, ezzel támogatva a környékbeli gazdaságot. Sokat nem is utaztatják a tejet, és Ember szerint nagyon finom, és hőkezelés után a hűtőben 5-6 napig is tökéletes minőségben eláll, mindenféle tartósítószer nélkül.
Szoktam belőle krémsajtot is készíteni, az épp aktuális zöld fűszerekkel: pl medvehagyma, snidling, télen gyöngy hagyma, sőt legutóbb még gombásat is csináltam próbaképpen, ami szintén felkerült a repertoárba. 

Szóval le a zacskós, és dobozos tejjel! Igyatok inkább igazi tehéntejet!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése