Oldalak

2013. június 13., csütörtök

Zsályás háziszappan

No ennek a szappannak története van! Csináltam egy jó erős zsálya főzetet, ez adta a folyadék felét, a másik felét természetesen kecsketej. Aztán szépen, összeállítottam, szépen pudingosodott, majd belekerült egy kis zsálya, egy kicsi levendula, és végül egy kicsi kamilla illóolaj. Tiszta, 100% tisztaságú, megbízható illóolaj. És a szappanmassza széthullott. Úszott a tetején az olaj, és valami az alján. Nem sűrűn találkoztam még ilyennel, a botmixer sok mindenre megoldás. De itt nem volt. Szabályosan kergette a massza tetején az olajat. Ekkor beletettem lábosba, és végül is meleg eljárással állt össze szappanná. De közben úgy rotyogott, hőbörgött, és köpködött, hogy az üvegtetőt és telepöttyözte. Ezért is lett ennyire sötét színű, mert a kecsketej teljesen elkaramelizálódott benne. De mikor már láttam, hogy mégiscsak szappan lesz belőle, beletöltöttem a formába, jól lenyomkodtam, kapott még egy kis sütőzést is, és a végeredmény olyan lett Barátosnőim szerint, mint a mogyorós csoki.

Összetevői: Olíva olaj, kókusz olaj, ricinus olaj, kakaó vaj, shea vaj
                   zsálya főzet, kecsketej, NaOH
                   zsálya, - levendula,- kamilla illóolaj

 Leginkább pattanásos, zsíros bőrűeknek ajánlom! 


A szappan történetét azért írtam le, hogy aki kezdő, ne ijedjen meg az ilyen szituációkban. Ha jól számolta ki az olajok, a NaOh, és folyadékok arányát, akkor abból szappan lesz! (előbb utóbb) :-)

                  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése