Oldalak

2020. szeptember 5., szombat

Kék agyagos

Ez is egy olyan bakancslistás alapanyag volt. Nézegettem, nagyon sokan szeretitek, de valahogy mi nem illettünk össze. Nem találtam hozzá illatot, nem volt meg a kémia. Aztán jött egy jó meleg nap, (július 7.) és akkor ránéztem és beugrott, hogy nosza, itt az idő. Illatnak hozzá, épp akkor és ott a kubeba, és a kámfor illót találtam megfelelőnek. 

Jó döntés is volt. Persze megint a receptszámlálóval kezdtem, hiszen az jó móka. Így született meg ez a receptúra. 



Készítése megegyezik a alap negyedes receptes CP szappan készítésével. Össze olvasztottam az olajokat, kb talán csak a shea, és a sztearinsav volt szilárd, köszönhetően a jó melegnek. Félretettem. Utána a kimért desztillált vízből kivettem 2-3 kanálnyit, hogy elkeverjem a kék agyaggal. Talán picit több is kerülhetett volna bele, de elsőre úgy ítéltem meg, hogy elég lesz. Következő lépésként feloldottam a lúgot desztillált vízben, még ott azonnal beledobtam a forró lúgoldatba a selyemgubót, és belezuttyintottam a laktátot. Az oldó edényem beleállítottam hideg vizes lábosba, hogy szépen visszahűljön. Félretettem. Majd mikor úgy éreztem, hogy már minden alapanyag visszahűlt szoba hőmérsékletre, összeelegyítettem.  Puding állapot előtt belekevertem a nedves agyagot, és a két 10ml-s illót. Ládába töltöttem. 
Nem melegedett extrán, de azért egy darabig figyelgettem, szépen emelkedett a hőmérséklete, ahogy dolgozott a kémia. 



Felvágás után megállapítottam, hogy ha már ennyire natúr vonalat képez, hiszen színét agyag adja, illatát 100%-os tisztaságú illóolajok,
akkor semmi "dekort" nem kap. 

Ime a végeredmény:



Mivel sokáig nem jutottam blog közelbe, azóta ezt a szappant már ki is próbáltam. Csúcs! Apró, krémes bubija van, majd, hogy nem borotvaszappan szerű! Illata inkább citromos, mint kámforos, de ponty így jó! Azóta ezt a receptet újra elkészítettem, de ezt majd egy másik bejegyzésben mesélem el! 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése