Oldalak

2020. szeptember 26., szombat

Scarlet Goth, avagy nem is annyira fekete illat



 Ismét egy új illat, és egy új összetevő került sorra a listáról. Nem emlékszem, hogy valaha is raktam volna lanolint szappanba, de olvasni már olvastam róla, hogy sokan szeretik. Hmm akkor jöjjön aminek jönnie kell!! Persze már megint hirtelen felindulásból jött az ötlet, így a tervezett 37g helyett csak 29g került végül a receptbe, mivel ennyi volt a tégely alján. Sebaj, ennél nagyobb gond ne legyen, recept átírva, átszámolva, hajrá! 

A recept:


Elkészítése a szokásos CP szappan. Olajokat, zsírokat összemelegítettem, a lúgot feloldottam desztillált vízben. A még forró lúgoldatba beletettem a selymet, a nátrium laktátot és mindenki ment szépen hűlni. A lúgoldatos kancsót beleállítottam egy hideg vizes tálba. Az orgona lila mica porból egy picit beletettem egy keverőpohárba, és a kimért, olvasztott olajokból 2 evőkanálnyi mennyiséggel elkevertem. 

Majd jött a varázslatos kémia! Mikor kéz meleg volt már az olajkeverék, és a lúgoldat is, összekevertem őket. Természetesen mindig a lúgoldatot adjuk a zsiradékokhoz, óvatosan. Szépen keveredett a massza, belekerült sz illat nem kapott össze. Az egész masszából kb 2dl körül kiöntöttem a bekevert mica porhoz ez lett a lila része a masszának. Utána az egész fehér, inkább kicsit sárgás részt beleöntöttem a ládába, megdöntöttem és feltöltöttem a lila masszával. Pár swirl mozdulat, és már kész is volt. Kanállal két oldalról középre felhúztam a masszát, dekor cukorral díszítettem. 


Ezt az illatot régóta kerülgettem, sokan szeretik, de valahogy nem találtam hozzá meg a színt, az ihletet. Most, hogy beköszöntött végre a hűvösebb idő, valahogy egymásra "kacsintottunk"- így született ez a szappan. Abszolút nem gyorsított, jó volt vele dolgozni. És, hogy milyen illat? Hmm virágos, púderes, kellemesen parfümösen édes. Olyan simogatónak érzem most. 
És végül a végeredmény:

Nagyon picit glicerin folyós lett a mintázásnál, de ippeg csak! Az illata piszok jó! Ha szeretnétek kipróbálni itt találjátok: Scarlet Goth illatolaj








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése