Oldalak

2020. június 14., vasárnap

Csak sok shea

Már egy ideje izgatott, és most megcsináltam. Az ötlet alapja a 130%-as kókusz szappan volt. Az egy egészen jól működő recept, bár kissé gyorsabban kopós szappan, mint egy több fajta olajból összerakott. Már én is írtam róla tavaly. Mi szerencsések vagyunk, nem érzékeny, száraz a bőrünk, semmi extra ápolást nem igényel. Na de kanyarodjunk vissza a full shea szappanra. A recept alább olvasható, totál egyszerű. Semmi más olaj/vaj nincs benne, csak organikus finomítatlan shea vaj. Vigyázat, ez esetleg allergizálhat, mivel magas a latex tartalma! Az illata, húú az lutri volt, és a shea vaj nyert! Touchdown! Úgy megette, pontosabban elfedi a beletett lonc illatot, hogy kár volt bele. Füstös, buja, már-már inkább tolakodó, mint kellemes. Nekem aki szeretem az illatokat, kicsit még sok is! Szóval ha kedvetek lesz és kipróbáljátok, kár bele bármi plussz illat, illó.  Kíváncsian várom, hogy szelidül-e az idővel, vagy marad-e ilyen. De még csak 1 hete készült, van bőven ideje. 
Receptje: 


Elkészítésében semmi rendhagyó nem volt. Felolvasztottam a shea vajat, majd hagytam szépen visszahülni, ippeg kéz langyosra. Közben feloldottam a recept számláló szerint megadott NaOH-t. Mikor láttam, hogy egyetlen pikkely sincs már benne, beledobtam egy selyemgubót, elkevertem, pillanatok alatt feloldotta a forró lúg a selyem fehérjéjét. Aztán hidegvízbe állítottam, és visszahűtöttem. 
Mikor a lúg is már csak kézlangyos volt, beleöntöttem a folyékony,  olvadt shea vajra. Mixelni nem mixeltem, csak spatulával kevertem szép homogénre a masszát. Semmi extra, nem gyorsult. Megkapta az illatot, azzal is párat kevertem, hogy szépen elkeveredjen, és formába töltöttem. Nagyon jó, folyékony állaga volt, a tetejét még nem is tudtam mintázni. Vártam pár percet, és mikor elkezdett húzni, akkor egy gömbölyű végű késsel húztam bele a mintát, nagyon picit megfújtam glitterrel, és ennyi. Az öntőládát betettem egy pipettás dobozba, tetejét rátettem. Párszor ránéztem még az este folyamán, de nem látszott, hogy túl melegedne, hogy nagyon kéne vele foglalkozni. Kellemesen melegre dolgozta a lúg, így nyugodtan magára hagytam. Másnap kibontottam, és mivel még a 24 óra sem telt el, puhácskának tűnt. Hagytam pár órára még tömbben, majd felszeleteltem. Óráról órára keményedett, szikkadt. Most már így 1 héttel az öntése után semmiben nem különbözik az állaga többi szappantól. Nagyon jó a vágott felülete, sima, selymes. 24 órásan már lehetett pecsételni. Most várja, hogy eljöjjön a próba ideje. 

Ilyen lett a végeredmény: 



Jók ezek a próba dolgok, nagyon szeretem. Izgi! 

Update1  2020.06.14.
Most 2 hetes, és szelidül az illata! Keménysége normál CP szappanra hasolnlít.

Update2 2021.08.01.
13hónap eltelt, de az illata kitart. Kemény, avasodásnak semmi jele. 
Habzás kb, mint egy cp szappan 5%-a. Nem igazán mondanám szappanként jónak. Ha ma csinálnám, biztos, hogy vegyes lúgozással, esetleg pici mézzel, vagy ecettel próbálnám meg a habzását javítani, és nem finomítatlan sheából készíteném. Nekem karcos ez az illat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése