Oldalak

2018. szeptember 2., vasárnap

Szilárd sampon verzio 1.

Sokat hallottam róla, mire rávitt a lélek, hogy foglalkozzak vele. De most elkészült, kipróbáltam, megmutatom, és le is írom, hogy készült.

A szilárd samponok világa eddig hidegen hagyott, most, hogy már nekem is van, elkezdett a recept tökéletesítése izgatni. Sok receptet olvastam, sok leírást, míg ez elkészült.




A recept, melynek minden hozzávalója megtalálható a www.pipereporta.hu webáruházban. 

70g SCS kókusz tenzid
10g Desztillált víz
10g Organikus shea vaj  (Figyelem a latex érzékenyeknél allergiás reakciót okozhat. Helyettesíthető finomított shea vajjal)
4g  Ricinus olaj
4g  D-Panthenol
1,5g  Folyékony selyem
0,5g Kozmetikai illatolaj 

Számomra az almavirág illatolaj igazán jó sampon illat. Valamiért olyan ismerős, és retro az én illatagyamnak.  Természetesen kihagyható, vagy illóolajjal lecserélhető, variálható. 

Elkészítési módja:
A kókusz tenzidet a vízzel elkeverjük, majd vízfürdőben elkezdjük melegíteni. Egészen addig kevergetjük, míg sűrű masszává nem áll össze. Az összes tenzid szem (pont olyan, mint a búzadara) nem lesz homogén, de azért jól összeáll, puha, ragacsos cuccá. Itt kivettem a vízfürdőből, a továbbiakban már csak "hidegen" kevertem. Ezután tettem bele a felolvasztott sheavajat, ricinust, D-panthenol-t, és a folyékony selymet. Újra jól összekevertem, majd csepegtettem bele az illatolajból. Ez totál személyre szabott, opcionális. Formába tömködtem, gumikesztyűs kézzel jól alaposan igyekeztem tömöríteni, - hogy a lehetőségekhez képest szép legyen. Sűrű grizes szerű massza. Kb 14-16 óra múlva kiborítottam a szilikon formából, Majd kb még 24 óra száradás után már használtuk. Habja sűrű, krémes, számunkra úgy tűnik megfelelő. Érdekes élmény egy kemény, szilárd tömbbel hajat mosni. Kopást egyenlőre nem nagyon vettem rajta észre, nem tudom, hogy mennyi ideig fog tartani. 

Update: Mértem ph-t, 6,5, ami azt hiszem egészen jó a cp szappanokhoz képest, amit általában készíteni szoktak. 






1 megjegyzés: