Oldalak

2013. augusztus 1., csütörtök

Kefíres szappan

Megint "csak" egy újdonságot hoztam! Intim szappant csináltam. A lúgot fagyasztott édes savóban oldottam hozzá. Pont hétvégén csináltam egy adag sajtot, szóval pont kapóra is jött. A savasság irányába eltolandó került bele egy doboz kefir.  Még sose használtam, szóval fogalmam sem volt, hogy mi lesz belőle? De úgy tűnik szappan! :-)  Szép homogén. És még nincs 24 órája, hogy öntöttem! Olyan kellemesen, selymesen tenyérbe simuló ez a kagyló formám.  Pár csepp levendula, és teafa illóolaj került bele, egyenlőre nem is igazán érezni, olyan keveset tettem hozzá. De ez idővel ahogy érik majd a szappan változni fog.

összetevői: kakaó vaj, olíva olaj, kókusz olaj, édes savó, NAoH, rózsaszín agyag
                 levendula, és teafa illóolaj


Ezt a változatosságot, kísérletezgetést, tervezgetést nagyon szeretem. Amikor valaki kész recepteket kér, pont ettől a varázslattól fosztja meg magát. Nem mondom, néha nem jön össze, nem áll össze, vagy olajos marad a szappan, de mivel kis mennyiségben készülnek nálam, időnként ez is belefér. Én is kértem már mástól receptet, amit aztán átvariáltam, saját "szájízemre" formáltam.  De idővel mindenki összeállít egy "saját" bázis receptet, ami az alapját képezi a szappanjainak, majd ez kezdi el variálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése