Oldalak

2012. augusztus 10., péntek

Hogy miért szappan?

Mert kreatív, mert hasznos, és mert van benne egy csepp "varázslat". Persze nevezhetjük kémiának is, de az annyira földhözragadt. És számomra, mivel csak hobbiból szappanozok, és kétszer még nem csináltam még csak hasonló szappant sem, ott a csoda, a kiszámíthatatlanság. Az alapanyagok adottak: teavaj, pálmaolaj, kókuszolaj, olíva olaj, napraforgó olaj, kecsketej, zabtej, lúg, gyógynövények főzetei, és még sok, sok extra kényeztető bőrtápláló finomság, She vaj, kakaó vaj, szőlőmag olaj, és egyéb hidegen sajtolt olajak.

Az első szappanomat áprilisban készítettem. Virágzott az orgona, tavasz volt, hetek óta olvastam, jegyzeteltem egy szappankészítős fórumon olvasottakat. És egy este nekiálltam, hogy az orgona illatát, virágját "bezárjam" egy szappanba!  Ő volt az elsőszülött! :-)


Remegő kézzel álltam neki! Betartva az összes biztonsági előírást, hiszen a lúg egy veszélyes anyag! Nem kell tőle félni, csak elővigyázatosan kell vele bánni! Amúgy is szappant szerintem összecsapni nem lehet! Szerintem elvész az alkotás öröme akkor! Persze lehet majd egyszer ha már iparszerűen gyártom nap, mint nap a szappanokat, már ez is csak egy megélhetési forma lesz, és azért az ember lánya ritkán találja meg a munkájában az örömet. Nem mondom, hogy nem lehet, de hát egyenlőre még nem tartok ott.
Elképesztő szerencsémre találtam egy fórumot, ahol szappankészítésről beszélgettek. Olvasva Őket olyan emberekkel "találkoztam", akik önzetlenül segítettek, támogattak, ha kérdeztem tudásuk szerint válaszoltak. Talán azt is mondhatnám barátokra leltem. Persze legtöbbjükkel  csak virtuális ez a barátság, de a nyár folyamán volt szerencsém találkozni is már néhányukkal. És az életben is olyanok, olyan nyitottak, kedvesek, barátságosak voltak, mint az írott szóban. És most már nagyon jó, hogy ha olvasom soraikat, van már hangsúly, gesztikulálás is a leírtakban. Remélem, hogy folyamatosan mindegyikükkel tudok majd előbb utóbb személyesen is találkozni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése