Oldalak

2012. augusztus 25., szombat

Margó gondolatok!

Nem mentegetőzni, és magyarázkodni szeretnék, de kavarog néhány gondolat a fejemben. Ez az egész szappanozás nem azért kezdődőt, mert bekattantam, és elborult öko tyúk lettem. Nem lettem vega sem, és bizony bevallom, hogy van gyenge pontom is. Nem akarok mások felett ítélkezni, feje felett pálcát törni aki nem úgy gondolkodik mint én. Bizony megiszom azt a sokat szidott barna, cukormentes üdítőt, megeszem a magam gyors éttermi menüjét, ha úgy adódik. Sőt azt a lila tehenes csokit, pedig kifejezetten szeretem. Lehet sima, töltött, bármi variáns. Vannak vegyszerek a háztartásunkban, amikről valószínűleg nem fogok lemondani. Egyenlőre sajnos bolti sampont is használunk, mert azt még nem tudtam kiváltani saját termékkel. Viszont amennyiért a "bió" címkével ellátottakat árulják, annyit nem szánok rá. Ráadásul némely bió békás termékben is található SLS. Csak el kell olvasni az összetevőket!
A szappanozás számomra igazi élmény! Csinálni is nagyon jó, és adni is másoknak. Aztán pedig hallgatni az élménybeszámolókat, dicsérő szavakat bezsebelni. Lehet önző vagyok? Azért adok, hogy kapjak?
Hmm, nem tudom!
Viszont van amit hétről hétre megteszünk, amivel szerintem óvjuk a természetet. Szelektíven gyűjtjük a háztartási hulladékot. Ennyit szerintem mindenki megtehetne. Nem tudom, hogy vidéken mennyire vannak elérhető távolságban szelektív hulladék gyűjtő szigetek, de nálunk Böskefalván szerencsére gyalogosan is elérhető távolságban több ilyen is van. Kocsival meg szinte úton útfélen elmegyünk egy mellett. Szóval egész héten pakolom a szatyrokba a papír, műanyag, alkalomadtán az üveg, és fém hulladékot, és általában szombatonként visszük és dobjuk ki a gyűjtőkbe. Nem nagy mutatvány, és nem is várom el, hogy piedesztálra emeljenek ezért minket, de ez minden háztartástól elvárható lenne. Szerintem! Ha ezzel csak egy kicsit is csökkenteni tudjuk ökológiai lábnyomunkat, ennyi "fáradságot" megért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése