Oldalak

2012. október 28., vasárnap

Aloe-verás szappan

ÓÓ megint kimaradt egy kis idő, de már nem exkuzálom magam miatta. Tény! De azért közben nem tétlenkedtem.
Egy kedves "Boszi" ismerősömtől kaptam egy jókora aloe-vera levelet. Nézzétek csak meg, ekkor darab gélt tudtam belőle kiszedni. (volt még több is, de mindet nem fotóztam le csak a legnagyobb darabot)

Sose csináltam még vele szappant, de itt volt az ideje, és az alkalom is adódott! 


Az Aloe vera leginkább gyulladáscsökkentő, gombaölő, antibiotikus és regeneráló hatásáról ismert. Külsőleg alkalmazva jótékony hatású az ízületi és reumatikus fájdalmakra, allergiás problémákra, valamint különféle sérülésekre, (pl.: égési sebekre), valamint gyorsítja a sebgyógyulás folyamatát, ezenkívül elősegíti a bőr regenerálódását, hámosodását.
Az aloe nedvének fő összetevője az uronsav, ám mellette már 200-nál is több egyéb összetevőt sikerült azonosítani: vitaminok, ásványi anyagok, aminosavak, szénhidrátok, szalicilsav. Emellett antioxidáns szer, a sejtek anyagcseréjének élénkítését, a bőr sejtjeinek megfiatalítását, tisztító és méregtelenítő hatást is tulajdonítanak az aloének.

A háziszappanom összetevői: kecsketej, olíva olaj, kókusz vaj, pálma vaj, szőlőmag olaj, ricinus olaj, és 100%-os tisztaságú teafa olaj. A színét egy kicsit megbolondítottam spirulinával. (A spirulina egy kékeszöld színű alga, mely gazdag többek között vitaminokban, ásványi anyagokban, fehérjében, klorofillban)

 
December elején lehet majd kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése