Oldalak

2020. március 15., vasárnap

Forradalmi szappan :-D

Annyi sok finom illatolaj van most, hogy igyekszem mindig másikat kipróbálni, és egyszer talán körbe is fogok érni! 
Ma március idusán az epres liliom illatolaj került sorra. Bár a szín lehet kissé meglepő lehet ehhez az illathoz, de nekem nagyon tetszik. Az EazyColours neon szappan színezői egyenlőre számtalan variációs ötlettel látnak el. Szárazon nagyon vad a színűk, tiszta retro 80-as évek, de szappanba keverve sokkal barátságosabbá változnak. És ráadásul szerintem nagyon kiadósak! Nem szoktam lemérni, de most is az alapszín eléréséhez épp csak egy késhegynyit használtam, a lilából még ennél is kevesebbet. 

A recept elkészítéseis kalandos volt, mert egy már meglevő receptet kezdtem el készíteni, és közben derült ki, hogy elfogyott az édes mandula olajom. Nosza akkor írjuk át! Ugye ezért is szoktam felhívni a figyelmeteket, hogy nagyon fontos megtanulni a receptírást, és bárkinek aki kéri nagyon szívesen segítek. Ami akadt itthon az a ricinus olaj, így az került szinte az egész mandula olaj mennyisége helyett a recepte. Talán ilyet még sose csináltam, hiszen van egy 5%.-os érték, ami elfogadott a szappanos körökben a ricinus olaj mennyiségére. De majd most kiderül! Ahogy látjátok elértem a plafon szinten INS  értékben. Ez most totál véletlen volt, szóval nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a kész szappan. 

A receptje:

Elkészítésének módja a szokásos CP szappan metódus volt. Az összes olajat, szilárd vajat kimértem, összeolvasztottam. A NaOH-t feloldottam a desztvízben, közvetlen feloldódás után hozzáadtam a selyemgubót, és a laktátot. Mikor a selyem teljesen felolvadt, beállítóttam a lúgoldó edényt hidegvízes tálba, és így várta, míg az olajok is elérik a munkához szükséges hőmérsékletet, azaz kihűlnek. Kiválasztottam a színező porokat, egy főzőpohárba került a késhegynyi neon amethyst, egy másik főzőpohárba egy pici glicerinben diszpergált titán, majd még egy keverőformába a neon piros színező, melyekhez az összeolvasztott olajokból vettem el, egy-egy pici kanálnyi mennyiséget. Mikor kézmelegre visszahűltek a hozzávalók, elegyítettem az olajos bázisba, a lúgoldatot. Nagyon picit elkevertem a botmixerrel. Utána a híg szappanmasszából töltöttem a fehér, a lila színekhez a főzőedényekbe. A neon pirosat belekevertem a bázis masszába. Utána már csak egy kis mintázás, egy kis glitterpor a tetejére és irány a sütő! Megközelítőleg 30ml illatolaj került bele. Jó intenzív az illata! Egyáltalán nem gyorsított, pedig a ricinus miatt kicsit féltem tőle. 

És, hogy miért is forradalmi? Ma március 15.-e van, és még ricinust is tettem bele - nem is keveset! Felvágtam: elégedett vagyok vele!  


Vigyázzatok magatokra, a családra! 


Update 2020.05.29.
Az illata fenomenális, erős, tartós. Használat közben, hol a virág, hol a gyümölcs illat jön elő. Cirka 2,5 hónapja, kb 10hete készült, használat közben még picit felpuhul, habja krémes, apró bubis, de nem tartós. Az illatot biztos, hogy fogom még használni, a sok ricinust nem biztos. 

2 megjegyzés:

  1. Szerintem a ricinus miatt nem kell aggódnod, a legtöbb szappanomba 10%-nyit teszek, és eddig csak 1x lett túl puha, "nyányós" egy szappanom, és abban sem vagyok biztos, hogy a ricinus volt a ludas.
    Az 52-es keménységen hűltem inkább el, az enyéim eddig 37-40 közöttiek voltak, a legutóbbi értéke lett 43-as és azt már durvának éreztem. Le kellett faragnom az éleit, amit különben nem szoktam.
    Kíváncsian várom majd a tapasztalataidat.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a ricinusos infókat! Pár hét és majd frissítem az infókat a tapasztalataimmal.

    VálaszTörlés