Oldalak

2013. május 22., szerda

Szamóca szörp

Nem rég tudtam meg, hogy eddig tévesen hívtam a földi szamócát epernek, de hát az ember lánya nap, mint nap tanul! 
Éppen ezért ez a mai nem eperszörp, hanem szamóca! :-)
Szóval úgy alakult, hogy ma a piacon, nagyon szép, friss, illatos, édes szamócához jutottam, számomra elfogadható áron. Eredetileg azt terveztük, hogy megyünk szedni "szedd magad" akció keretén belül, de ennyiért nem jött volna ki az üzemanyag ára sem, hogy megérje elmenni, és leszedni.
Hazahoztunk egy egész ládányit, 6 kg volt. 
Készült belőle pl. szamóca szörp. 1,5 kg pucolt gyümölcshöz ugyanennyi cukor került és kb ekkora mennyiséghez egy fél mokkáskanálnyi citromsav. Most száraz dunsztba csomagolva üldögélnek az üvegek. De még mielőtt betettem volna őket, azért csináltam egy gyors fotót. Ennyi gyümölcsből végül is majdnem 3 L szörp lett.
Még a lábosban:

Majd az üvegekben:
Szerintem a tesztelése hétvégén lesz, ha átmegy a meón akkor csinálok még! Remélem még lesz szamóca is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése