Oldalak

2020. szeptember 30., szerda

Karácsony 2020/2. Diós szappan

 Minden évben ilyen idő tájt szoktam zöld dió főzetes szappant csinálni. Eddig semmi varia nem volt, egyszínű barna massza volt, dió illattal. Idén, bár nagyon szeretem azt a receptúrát is, vagányabb szappanra vágytam. Így jött az ötlet, hogy legyen más dizájn, és más illat, - ami illik a dióhoz, és szeretjük is. 

Egyszerű CP szappan, dió olajjal, és még sok-sok finomsággal. 


Az összeolvasztott zsírok, vajak  mennyiségét kétfelé szedtem, két keverő tálba tettem. A lúgoldáshoz szükséges folyadékot, is elfeleztem. Az egyik felében főztem meg a zöld diókat, melyeket még nyáron szedtünk, és a fagyasztóban pihentek eddig. Ez egy barna folyadék lett, ez adja a barna színű rész színét, ebben oldottam fel a számláló által kiszámolt NaOH felét. A másik felét sima desztvízben, az került a világos részhez. Jó sok edény kellett, nem sűrűn szoktam ilyen macerás szappant csinálni. Tehát adott volt egy barna színű lúgoldat, melyet elkevertem az keverőtálban levő olajokkal, (ez a receptúra fele). Beletettem az illatot, és öntöttem belőle a szappanöntő láda aljába. Majd a barna masszát félre tettem. Következett a világos rész. Ehhez a másik fele adagnyi olajhoz hozzáadtam a sima desztvizzel elkevert lúgoldatot, és kapott egy pár csepp glicerinben diszpergált titán dioxidot. Jah, még előtte egy keverő tálkába tettem narancssárga színű mica port, csak úgy szemre, és 2 kanál olajjal elkevertem. Na szóval ehhez csorgattam kb másfél decinyi világos szappanmasszát. Elkevertem, és belecsorgattam a fehér részbe. A következő lépésben beleöntöttem a ládába. - Tudtok még követni? Innen már csak egy lépés volt. A ládában levő massza tetejére ráöntöttem az elején félretett barna massza másik felét. A tetejére került egy pici olajban elkevert arany mica, és vörösréz mica, csepp, melyet egy kihegyezett hurkapálcával elhúztam, na és az elmaradhatatlan arany glitter. 

Szerencsére nem melegedett túl, picit szappanporos lett a teteje, de azért vállalható! Jól áll neki! Illata brutál finom narancs! Tavaly télen is öntöttem ebből a fajta narancs illatból, még mindig finom illata van. 
A végeredmény:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése