Oldalak

2020. szeptember 28., hétfő

Karácsony 2020/1. Karácsonyi tea

 Minden évben elhatározom, hogy az év végi hajrá idejére már nem hagyok semmi ajándék készítést, mert olyankor örülök, hogy élek. Jól van no, hát nem csak gyerekecske öregszik! :-D 

Így született meg már most az első karácsonyi szappan. Illata a zseniális karácsonyi tea illat. S, hogy ez milyen? Hűű elsőre szegfűszeg, de totál narancsos, utána ott a fahéj. Eszméletlen finom! Igaz, hogy kicsit elcsépeltnek tűnnek ezek az illatok, de ebben a keverési arányban totál más a végeredmény, mint az eddig megszokottak. 

CP szappan a szokásos módon, receptje: 



Elkészítése: a zsírokat, olajokat össze olvasztottam. A NaOH-t desztillált vízben feloldottam, és még ott akkor amikor a legmelegebb volt, beledobtam a selymet, és a nátrium laktátot is elkevertem benne. Félretettem egy hideg vizes tálba hűlni. Egy mérő edénybe beletettem az antik zöld mica port. Azt hiszem kicsit túl sokat, de ezt nem szoktam mérni pontosan, csak érzésre. kivettem az olaj keverékből 2 evőkanállal, és elkevertem a mica porral. 

Mikor kéz meleg volt mindkét fázik, összekevertem, pár csepp glicerinben diszpergált TiO2-t csepegtettem bele, jól összemixeltem. 

Belekevertem az egész masszába az illatolajat, és öntöttem a zöld olajos edénybe. kb 2dl-t. Összemixeltem, és öntöttem az öntőláda aljába. Utána az arany színű mica porból szitáltam rá, úgy nevezett ceruza vonalat. Ritkán csinálok ilyet, talán picit kevés is lett, nagyon vékonyan látszik. 
Mikor ezzel végeztem jött a nagy massza színezése. Kivettem egy részt melyet piros glicerines színezővel cseppenként adagolva színeztem be. Mikor úgy ítéltem meg, hogy már jó lesz, a nagy keverőtábla csorgattam a fehér masszához. Ezt a technikát hívják in the pot swirl-nek. A videó megosztó csatornán így tudtok rá keresni. 
Az így félig fehér, félig piros masszát belecsorgattam az öntőládába. 
A piros bekevert masszából nagyon pici maradékot a tömb tetejére tettem, és a tetejét a szilikon spatula szögletes felével elhúztam. 
Dekorsót színeztem arany mica porral, ezt tettem a tetejére, és megfújtam arany glitterrel. A tömbben így nézett ki:
Mivel - persze - megint öntöttem, így párszor még megnéztem elalvás előtt, de szerencsére nem "rendetlenkedett" a massza. Nem melegedett túlságosan. Nagyon vártam a másnap délutánt mikor végre felvághattam, és méltó fénykép készülhetett róla. Szerelem a köbön, ott piros, és annyira, amennyire gondoltam, és az arany dekor piszok jól néz ki rajta! 
Most végre ideje is van pihenni karácsonyig! 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése