Oldalak

2021. február 5., péntek

Sok lilák

 Érkezett a portára új mica por: levendula lila. És érkezett új illat is: álomvirág. Na ez nekem már elég indok, hogy új szappan készüljön. 

Három féle mica por adja a színét, és persze ez is vegyes lúgozással készült. Most ez a fajta szappan készítés izgatja a fantáziám. A metódusnál leírtak alapján készült, első lépésben a receptben szereplő zsírokat kimértem és összeolvasztottam, hűlni félre tettem.

A lúgokat kimértem, összevegyítettem, hűteni kezdtem.

A recept:


A három féle mica porból külön-külön kimértem kis keverőtálkába, és kivettem az olajkeverékből 2-2-2 kanálnyit, elkevertem őket.





Eztán jött, hogy a lúgoldatot elkevertem a zsírokkal, botmixerrel átkevertem. És akkor ennek a mintázásnak jön a macerásabb része! Rétegenként kell kikeverni, beillatosítani, és a tömbbe önteni. Na ez az illat annyira nem gyorsított, hogy nem is sikerült a tömböt olyan szépen mintázni, mint azt karácsonykor a szaténvirágnál. Ez a vegyes lúgozás egyik velejárója eddigi tapasztalatom szerint. Lehet picit tovább kellett volta botmixerezni, vagy picit melegebben dolgozni vele. De mivel ez még csak a második ilyen szappanom, bevallom, nincs még elég tapasztalatom. Majd alakul ez is! :-)
Na szóval rétegenként szín, illat, beleönt. Közbe néhányszor mica rászórás.  Következő, következő, míg el nem fogynak a bekevert színek. Tömbbe öntve nem melegedett túl, jól viselkedett:
Ezen a képen is jól látszódik, hogy mennyire folyékony volt ennyi rétegezés, és színezés után is a massza. Másnap felvágtam, és ime a kész, -kissé nem olyan, mint képzeltem - kész szappan. De azért egynek elmegy! :-D 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése