Oldalak

2021. január 15., péntek

Megérkezett a hó, eszement módon várom a tavaszt!

 Rosszul vagyok "bekötve", rá kellett jönnöm! Esett pár szem hó, így én agyban letudtam a telet, és ezerrel várom a tavaszt, a virágzó gyümölcsfákat, a nárciszokat, az illatokat.

Egyrészről ez volt az egyik indok, másrészről egy feltett kérdés, amire nem tudtam a választ. Így körbenéztem mi van kéznél, és készült egy recept, majd gyors kimérés, kevés hűtés, és zsámó! Az egész olyan kevés meló volt, hogy az egy helyiségben tartózkodó család, szinte észre sem vette, hogy készült egy szappan. Jah, és mi volt a kérdés: gyorsít-e a gyöngyvirág illatolajunk? ÖÖÖ izé, nem tudom! Nem próbáltam, egyszerűen nem tudok, ennyi illatot kipróbálni! No de aztán ez megtörtént, ezzel a recepttel:


 És semmi ok az aggodalomra, mert nem készült "nyeles" szappan! Jól lehetett keverni swirl technikával mintázni. Mivel septiben készült, nem a szokásos kéz melegen készült, így figyelgettem, mennyire melegszik. Ez jó volt, ha csak hagytam volna magára lehet túlmelegedett volna. Elkészítési módjában semmi újdonság nem volt. Kimértem a hozzávaló olajakat, vajakat, sztearin savat, összeolvasztottam. Keverő tálba öntöttem, vártam, hogy visszahűljön. Egy külön kis csebribe tettem a zöld mica porból, és ebből az olajkeverékből kivett kb 2 evőkanálnyival elkevertem.
Kimértem a folyadékot, és a lúgot, összevegyítettem. Amint szemmel láthatóan nem volt több lúg pikkely, forrón feloldottam benne egy selyemgubót, és belekevertem a laktátot. Utána hideg vízbe állítottam az oldóedényt,  és vártam, hogy visszahűljön. 
Mikor már nem volt tovább türelmem, beleöntöttem az olaj keverékbe a lúgoldatot, és botmixerrel elkevertem. 
Belekevertem az illatolajat, és picit még rákevertem. Utána a micás kis cseberbe kiöntöttem a kész szappanmasszából, és botmixerrel elkevertem. Innentől már nem használtam már a mixert, csak szilikon spatulát. Öntöttem a ládába a fehér/natúr masszából, - jah nincs benne TiO2 - majd belecsorgattam a zöld masszából. Swirl bottal kavirnyáltam benne. Következett a maradék natúr színű massza, és a tetejére kikapartam a zöld massza maradékát. Spatula szögletes felével átlósan belehúztam a mintát. 

Tömbben, öntés után 

Színét almazöld mica adja - olyan friss, kissé harsogó, tavaszi hajtás színű. Este készült, és már másnap reggel ki is bontottam, a csavarok kiigazítása után, szinte leestek az oldallapok a tömbről.
Sok szilárd vaj van benne, jó kemény állaga lett, jó tapintású.
S ha már hó, hát nézzük meg milyen is a gyöngyvirág a hóban:


Készítsétek el bátran, szerintem jó fajta szappan lett!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése