Oldalak

2021. január 3., vasárnap

Ó év, új év


 Bedarált az év vége, de ez az élet rendje, lassan megszokom. Érkezett számos új alapanyag, mindenképp ki akartam próbálni őket. Az egyik, a babér olaj, melyet a babér terméséből, hidegen sajtolnak. Jellegzetes illata van, jellegzetes színe, és adja magát, hogy további szín és illatanyag nélkül natúr szappan készüljön belőle.  


A receptszámlálóban átállítottam a folyadékarányt 30%-ra, az SF-et 10%-ra. 80% extra szűz olívaolajból és 20% babérmag olajból áll. Slussz-passz! A lúgot ioncserélt vízben oldottam, és 1g laktátot tettem még bele. Igazi vegán, natúr szappan. Nem jellemző rám, de néha vannak dolgok amiket ki kell próbálni. 

Elkészítésében semmi extra nincs, mivel szilárd vajak nincsenek benne, nem kellett összemelegíteni. Aztán már csak a lúgoldat visszahűlésére kellett várni. Mikor az is szoba hőmérsékletű lett, összeöntöttem, és botmixerrel egy szép homogén állagig kevertem. Utána öntőláda, és kész is volt. 24 óra múlva kibontottam, és szeleteltem. Csoda finom a textúrája. Nagyon jó tapintású, és erős illatú szappan. Most elraktam őket, hiszem nyár előtt nem fogom kipróbálni, mert egy olíva szappannak sok idő kell, mire használható lesz. 

Ez a szappan lett 2020. utolsó öntése, és ezzel lezártnak is nyilvánítottam ezt a furcsa évet. Mire kikerül ez a bejegyzés már 2021. lesz. Reméljük, hogy 2021-ben visszakapjuk a szabadságunk, az életterünk! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése