Oldalak

2021. január 26., kedd

Fifty-fifty vagy inkább 90-10??

 Tudom a címből nem derül ki, de ma ismét egy új cp receptről fogok mesélni. Van egy orosz hölgy, Elena Nedachina, aki bámulatosan egyedi, kreatív csodákat készít. Az egy dolog, hogy szappanok kerülnek ki a kezei közül, de hogy azokhoz egyedi formákat, szappan matracokat is csinál, számomra non-plus ultra kategória. A nagy "arckép" oldalon meg is tudjátok nézni. No nála olvastam ezt a 90-10% NaOH-KOH felhasználást a pipere szappanok receptjénél. Azt eddig is tudtam, - hiszen magam is vegyes lúgozással készítem a borotva szappanokat - hogy jó dolog, de valahogy a pipere szappanoknál eszembe sem jutott. Persze tudom, "ez csak egy szappan", de miért nem próbáljuk ki, hogy hátha még jobb lesz ettől, vagy legalábbis próbáljuk ki, hogy milyen lesz! És ha már próba, miért ne lehetne tovább fokozni ezt, és egy 50% finomítatlan sheás - 50% kókusz olajas szappant kreálni. Ha már lúd legyen kövér! Vannak ezek a szappanos "urbán legendek", hogy mit és mivel, lehet, vagy nem lehet. Én nagyon szeretem ezeket megcáfolni! Feltettem ennek a szappannak is receptjét egy sokak által látogatott szappanos csoportban és mi volt az első reakció? Hát ez nem lesz így jó! Próbáltam-e már, mert ennyi shea, meg a számláló, meg a stb. Nem próbáltam, de pont ez a szépség benne, hogy van rá módom, hogy kipróbáljam, és mesélni is tudjak róla. Persze ez utóbbi sem kötelező, de szeretem megosztani a tapasztalataim. Nem vagyok vegyész, kémiai megoldásokat sem fogok mutatni, viszont nagyon kíváncsi vagyok, és a szappankészítés a mai napig elbűvöl. Annyi csodálatos alapanyag van, és még annyi mindent nem próbáltam ki!  

A következő bejegyzésben elmesélem pontosan, hogy is készült, addig is egy kis ízelítő: 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése