Oldalak

2012. december 13., csütörtök

folyt. köv. dühöngés

Szóval továbbra is dühöngök! Jártamban keltemben kirakodóvásárokon, és plázák közlekedőin kirakott szappan portékák miatt. Már messziről érezhető szag lengi körül, és szándékosan nem illatot írok, mert véleményem szerint ez nem az. Hogy savanyú a szőlő? Lehet, de én büszkén vállalom, hogy nálam a szekrényben található jópár szappannak nincs olyan bűze, mint amit ott lehet érezni. Tény és való, hogy nem szintetikus illóolajokat használok, csak 100% tiszta gyógyszertári illókat. És akkor megint, mint ahogy a kutya a gumicsontot rágja, megint csak elmondom, hogy nincs olyan, hogy természetes színezővel elért lila szappan. ÁÁÁ kifutok a  világból! 
Meséltem az előző bejegyzésemben egy "zöld" webbolt csiricsáré szappanjairól. Vettem a bátorságot, és rákérdeztem, hogy ugyan mit jelent a színező anyag ezeknél a szappanoknál. 
Válaszként kaptam, hogy  "A Tulasi ásványi színezőanyagokat használ a szappanok színezéséhez. Így ez is természetes összetevő és a környezetben könnyen lebomlik." Ühüm, jó, akkor azért kicsit pontosítsuk már ezt!
Másik áruházban megtaláltam amire kíváncsi voltam. A színező anyagok INCI (nemzetközi kozmetikai jelzés) számait És mit találtam??? 

Aloe-Verás:
CI 19140, (Trartrazin, CI 19140, Élelmiszer sárga 4, sav-sárga 23.
Eredet: Szintetikus sárga színezék, monoazo színezék.
Sárga élelmiszer-színezék. Más színanyagokkal együtt használják speciális szín eléréséhez.
Mellékhatások:
A tartrazin egy azoszínezék. A tiszta tartrazinnak nincs ismert mellékhatása, kivéve azoknál az embereknél, akik szalicil-érzékenyek (aszpirin, bogyók, gyümölcsök); ezekben az esetekben intoleranciás tüneteket okozhat. Benzoátokkal kombinálva (E210-215), a hiperaktivitásos esetek nagy százalékáért a tartrazin a felelős. Tartrazin fogyasztás után asztmás tüneteket is tapasztalhatunk, mert ez hisztamin felszabadító anyag.
CI 42090 Szintetikus kék színezék.

 

Csipkebogyós:
CI 16255: Kosenil Vörös E124 szintetikus (azoszinezék)piros festék
Mellékhatások:
Minthogy ez egy azoszínezék, intoleranciát válthat ki szalicilát-érzékeny emberekben. . Ezen felül hisztamin felszabadító, ezért fokozhatja az asztma tüneteit. Benzoátokkal keverve hiperaktivitást válthat ki gyermekeknél.

 

Ibolya:
CI 42090 Szintetikus kék színezék.

 

Rózsa:
CI 16255 : Kosenil Vörös E124 szintetikus (azoszinezék) piros festék
Mellékhatások:
Minthogy ez egy azoszínezék, intoleranciát válthat ki szalicilát-érzékeny emberekben. . Ezen felül hisztamin felszabadító, ezért fokozhatja az asztma tüneteit. Benzoátokkal keverve hiperaktivitást válthat ki gyermekeknél.


Ennyit a természetes szappanok természetes színező anyagáról! Most kíváncsian várom, hogy lesz-e válasz a levelemre, ahol ezeket az infókat megosztottam velük! Lehet kiátkoznak, máglyára küldenek, jah és bocs kedves Anyácskám, ha miattam fogsz csuklani! De nagyon böki a csőröm, nem hagyhattam szó nélkül!


2 megjegyzés:

  1. Az egyik szappan webáruház természetes összetételű szappanjánál feltettem a kérdést a Facebookon: az EDTA miért is van benne? Színekről nem is beszéltem. Megválaszolták, hogy ez egy engedélyezett összetevő, és ők is ezt használják, nincs semmi bajuk. Majd pár nap múlva törölték a megjegyzésem :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Ördi! :-)
    Én is kíváncsian várom, hogy lesz-e folytatása a bejegyzésemnek?! Mert annyira elegem van már tényleg az itt-ott árult bűzölgő csiricsáré szappanokból. Vagyunk jónéhányan akik tényleg igyekszünk minőségi szappant csinálni, és rávezetni az embereket, hogy nem a szín, és az illat számít, hanem amit beletettünk, gyógynövények, tápláló olajok. Mint mindenben manapság a világon, csak a látvány számít, a belbecs kevésbé. Azért bízom benne, hogy előbb utóbb letisztul ez az állapot is, és akik tényleg igényesek megtalálják a maguk "szappanmesterét"!:-)

    VálaszTörlés