Oldalak

2019. június 12., szerda

Borotva szappan, avagy végre nem lyukas a cipő

Van az úgy, hogy a suszter cipője lyukas. Na én is így jártam, hónapok óta nem készítettem Embernek borotva szappant, így egy nagyon kedves szappankészítő Kollegina segített ki abban, hogy ne kelljen bolti palackost venni. A borotva szappant, pontosabban a jó borotva szappant szerintem nem lehet vegán módra készíteni. Jó bele egy kis faggyú. A kozmetikai ipar szereti a szarvasfaggyút, így elég nehéz hozzájutni. Szerencsésnek tarthatom magam, hogy sikerült. Őrzöm is, és csak és kizárólat borotva szappanhoz tartogatom. 
Ennek a szappannak az összetevői:
Sztearin sav, kókusz zsír, kakaóvaj, sheavaj, szarvasfaggyú, ricinus olaj, frakcionált kókusz. fehér agyag, KOH, és NaOH, deszt víz. 
Illata fűszeres, gyümölcsös. 
És a habja?! Na igen, kb. mint a bolti palackos. Talán eddig a legjobban sikerült borotva szappan: sűrű, krémes, tartós. Ott hagytuk 4-5 órán át, és bár kicsit összébb esett, de mint a taft hajlakk ez bizony böcsülettel tartotta magát. :-D Na nem mintha egy reggeli borotválkozás tovább tartana, mint 1 perc, de azért én is csináltam anno olyan szappant, hogy mire az egyik oldalt lehúzta a pengével Ember a másik oldalon már szinte nyoma sem volt, hogy bekente borotva szappannal. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése